FoodCare chciałby reaktywować piwo EB
FoodCare chętnie przywróciłby na polski rynek znane z lat 90. piwo EB. Jednak mająca prawa do tej marki Grupa Żywiec nie zamierza ich odsprzedać, chociaż obecnie produkuje EB tylko na rynki zagraniczne.
Prezes FoodCare Wiesław Włodarski zapytany przez „Puls Biznesu” o polskie marki, które warto reaktywować, odparł, że nie widzi takich - z jednym wyjątkiem. - To piwo EB, onegdaj kultowe, a dziś niemal niedostępne, które zdecydowanie się marnuje - stwierdził.
FoodCare ma doświadczenie w reaktywacji dawnych marek - w 2011 roku firma przywróciła do sprzedaży popularny w latach 90. napój Frugo. W ciągu dwóch lat producent sprzedał już 250 mln butelek napoju, a jego popularność okazała się na tyle duża, że w ub.r. pod tą nazwą wprowadzono do sprzedaży żelki. Początkowo FoodCare w komunikacji marketingowej wykorzystywał kultowe spoty Frugo z lat 90., ale w br. przygotował już nowe reklamy, oparte na sloganie „Owoc kultury” (przeczytaj więcej i obejrzyj je).
Również piwo EB powodzenie zyskało w latach 90, także m.in. dzięki świetnym reklamom. W szczytowym okresie popularności marki, pod koniec lat.90, do jej kampanii zaangażowano nawet francuskiego aktora Jeana Reno. Reklamowali ją również Olaf Lubaszenko, Artur Żmijewski i Maciej Kozłowski. EB, produkowane przez Grupę Żywiec, było wtedy najchętniej kupowanym piwem w Polsce.
Jednak na początku kolejnej dekady EB zanotowało znaczny spadek sprzedaży i w 2003 roku piwo zniknęło z polskiego rynku. Odtąd jest produkowane tylko na eksport do Niemiec i USA.
Rzecznik Grupy Żywiec Sebastian Tołwiński przyznaje, że browar nie planuje przywrócić EB do sprzedaży w Polsce, ponieważ „nie ma to dla spółki obecnie uzasadnienia biznesowego”. - Możliwości rozwoju marki się wyczerpały. Pomimo wielokrotnych prób, naszych szczerych chęci i poczynionych znaczących inwestycji finansowych, których celem było przywrócenie świetności EB, marka ta nigdy nie odzyskała poprzedniej pozycji rynkowej w Polsce - wspomina Tołwiński na łamach „Pulsu Biznesu”.
Jednocześnie Grupa Żywiec - jak zapewnia jej rzecznik - nie zamierza nikomu odsprzedawać praw do marki EB. Również Wiesław Włodarski przyznaje, że nie prowadzi obecnie żadnych rozmów dotyczących kupna tego brandu.
Przypomnijmy, że latem br. Kompania Piwowarska testowo przywróciła do sprzedaży inne piwo popularne w latach 90. - 10,5 (więcej na ten temat).
FoodCare w ub.r. wprowadził do sprzedaży wino musujące Buddha Drink (przeczytaj o nim więcej), jednak dość szybko zniknęło ono z rynku. Obecnie firma chce zacząć produkcję napoju pod marką Frugo przeznaczonego dla młodszych dzieci, a także jogurtów i wody. Nowe produkty mają trafić do sprzedaży w przyszłym roku.
Dołącz do dyskusji: FoodCare chciałby reaktywować piwo EB
Równie dobrze ja mógł bym ogłosić, że chciałem od pepsiCo kupić markę, mirinda tylko że oni wcale nie chcą jej sprzedać.
Swoją drogą, piwo EB to ikona, niestety jednak jakościowo piwo było tragiczne.