FTC zbada praktyki Google na rynku wyszukiwarek i reklamy
Amerykańska Federalna Komisja Handlu (Federal Trade Commission - FTC) wszczęła śledztwo dotyczące praktyk stosowanych przez Google na internetowym rynku.
Google poinformowało, że w czwartek 23 czerwca otrzymało od FTC zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie biznesowych praktyk firmy, w tym dotyczących wyszukiwania w sieci i reklamy.
Internetowy gigant twierdzi, że jak na razie nie wie czego konkretnie dotyczy śledztwo FTC. Komisja również jak dotąd nie zdradziła szczegółów. Prawdopodobnie chce ona sprawdzić czy Google nie wykorzystuje swojej dominującej pozycji na rynku wyszukiwarek w celu zaniżania w wynikach wyszukiwania miejsc swoich konkurentów. W listopadzie zeszłego roku podobne postępowanie wszczęła Komisja Europejska (więcej na ten temat).
Na swoim oficjalnym blogu Google zapobiegawczo broni swoich racji i zapewnia, że od początku swojej działalności kieruje się kilkoma podstawowymi zasadami, w tym czynienia tego co jest najlepsze dla użytkowników, dostarczania jak najlepszych odpowiedzi w możliwie najkrótszym czasie, wyraźnego oznaczania reklam i oddzielania ich od organicznych wyników wyszukiwania, bycia transparentnym oraz pozwalania użytkownikom na kontrolowanie swoich danych.
"Korzystania z Google jest wyborem. Istnieje wiele innych opcji dostępnych do pozyskiwania informacji, np. inne ogólne wyszukiwarki, wyspecjalizowane wyszukiwarki, bezpośrednia nawigacja do stron internetowych, aplikacje mobilne, czy też portale społecznościowe. Ze względu na tak wiele alternatywnych możliwości stale pracujemy nad ulepszaniem wyszukiwania" - argumentuje Google.
Jednocześnie firma podkreśla, że w ramach postępowania współpracuje z FTC.
Dołącz do dyskusji: FTC zbada praktyki Google na rynku wyszukiwarek i reklamy