SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazeta.pl w dół, NK.pl zyskała więcej niż Facebook

W kwietniu br. serwisy Gazeta.pl odwiedziło 250 tys. użytkowników mniej niż w marcu. Natomiast NK.pl zyskała ponad 300 tys. real users, czyli więcej od Facebooka.

Badanie Megapanel PBI/Gemius pokazuje, że strony Google w kwietniu br. odwiedziło 300 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, przy czym ich zasięg procentowy w naszym kraju minimalnie się zmniejszył. Spadki liczby real users w skali miesiąca zanotowały największe polskie portale - Onet i WP z Orange odwiedziło po ok. 150 tys. użytkowników mniej.
Z drugiej strony NK.pl przyciągnęła ok. 330 tys. real users więcej niż w marcu, dzięki czemu wyprzedziła serwisy Gazeta.pl, które straciły ok. 250 tys. użytkowników. Na zasięgu w naszym kraju zyskały również najpopularniejsze portale zagraniczne: YouTube o. ok. 100 tys. RU (dzięki czemu też wyprzedził Gazeta.pl), a Facebook o ok. 260 tys. RU. Natomiast strony Interii odwiedziło o ok. 350 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej.

W drugiej połowie zestawienia przeważają spadki zasięgów. I tak strony Mozilli straciły w skali miesiąca ponad 2,5 mln polskich użytkowników. W przypadku serwisów należących do wydawców prasowych, o2.pl, GG Network i Money.pl oraz polskiego Groupona spadki nie przekraczają 500 tys. real users.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1Grupa Google17 337 24791,17% 
2Grupa Onet.pl13 852 43872,85%tak
3Grupa WP - Orange12 806 81067,35%tak
4Grupa Nk.pl12 346 54264,93% 
5youtube.com12 073 61363,49% 
6Grupa Gazeta.pl11 916 56462,67%tak
7Grupa Allegro.pl11 665 79861,35%tak
8Grupa Interia.pl11 265 49359,24%tak
9facebook.com10 985 00157,77% 
10Grupa O2.pl10 146 17053,36%tak
11Grupa Wikipedia8 762 12046,08% 
12Grupa GG Network5 491 96228,88%tak
13Grupa Mozilla5 289 96027,82% 
14Grupa Microsoft5 034 14526,47% 
15Grupa Polskapresse4 910 12325,82%tak
16Grupa Next Infor4 873 98125,63%tak
17Grupa Ringier Axel Springer4 872 18525,62%tak
18groupon.pl4 791 51525,20% 
19Grupa Money.pl4 723 68724,84%tak
20Grupa Murator4 476 26023,54%tak


Wśród stron objętych audytem site-centric dosłownie wszystkie zanotowały spadki liczby użytkowników i zasięgu procentowego. Stosunkowo najmniej straciły strony Polskapresse i Spilgames, dzięki czemu przesunęły się w górę zestawienia - witryny Polskapresse z 11. na 8. miejsce, a serwisy Spilgames z 20. na 17.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych
objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy
(real users)
1Grupa Onet.pl72,85%13 852 438
2Grupa WP - Orange67,35%12 806 810
3Grupa Gazeta.pl62,67%11 916 564
4Grupa Allegro.pl61,35%11 665 798
5Grupa Interia.pl59,24%11 265 493
6Grupa O2.pl53,36%10 146 170
7Grupa GG Network28,88%5 491 962
8Grupa Polskapresse25,82%4 910 123
9Grupa Next Infor25,63%4 873 981
10Grupa Ringier Axel Springer25,62%4 872 185
11Grupa Money.pl24,84%4 723 687
12Grupa Murator23,54%4 476 260
13Grupa Spolecznosci.pl20,80%3 955 492
14dobreprogramy.pl19,71%3 747 206
15Grupa Panorama Firm19,24%3 659 441
16filmweb.pl15,97%3 037 213
17Grupa Spilgames15,49%2 946 498
18Grupa Pkt.pl14,80%2 815 085
19Grupa Edipresse.pl14,30%2 718 702
20Grupa TVN13,87%2 637 747


Domena google.pl zyskała w skali miesiąca ok. 350 tys. użytkowników, podczas gdy google.com straciło ich ok. 900 tys. W drugiej części zestawienia stosunkowo mały spadek zasięgu zanotowało o2.pl, dzięki czemu przesunęło się z 20. na 17. pozycję. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1google.pl             16 576 487    87,17% 
2onet.pl             12 344 341    64,92%tak
3nk.pl             12 333 373    64,86% 
4youtube.com             12 073 613    63,49% 
5allegro.pl             11 115 397    58,45%tak
6google.com             11 028 419    58,00% 
7wp.pl             11 012 522    57,91%tak
8facebook.com             10 985 001    57,77% 
9wikipedia.org                8 687 673    45,69% 
10gazeta.pl                8 271 694    43,50%tak
11interia.pl                7 734 658    40,67%tak
12chomikuj.pl                5 063 658    26,63%tak
13mozilla.com                5 046 525    26,54% 
14zumi.pl                4 877 467    25,65%tak
15groupon.pl                4 791 515    25,20% 
16wrzuta.pl                4 536 096    23,85%tak
17o2.pl                4 315 640    22,69%tak
18ceneo.pl                4 286 902    22,54%tak
19blogspot.com                4 236 872    22,28% 
20blox.pl                4 227 472    22,23%tak


Strony Allegro zanotowały ok. 780 mln odsłon krajowych mniej niż w marcu. W serwisach Onetu wykonano ponad 400 mln odsłon mniej, a w witrynach WP i Orange - ok. 350 tys. mniej. Spadki pod tym względem zanotowały też pozostałe strony z zestawienia. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych
audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon krajowych
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy
(real users)
1Grupa Allegro.pl4 995 666 33711 665 798
2Grupa Onet.pl2 828 884 71013 852 438
3Grupa WP - Orange2 292 548 62412 806 810
4Grupa Gazeta.pl1 106 664 11411 916 564
5Grupa Interia.pl1 080 804 76611 265 493
6Grupa O2.pl1 025 296 08310 146 170
7Grupa Spolecznosci.pl705 446 9783 955 492
8Grupa Spilgames266 672 8252 946 498
9filmweb.pl160 708 3563 037 213
10Grupa GG Network150 853 0555 491 962


W większości serwisów internauci spędzali mniej czasu niż w marcu. Liderujące pod tym względem WP z Orange i Onet przyciągały swojego przeciętnego użytkownika na po ok. 50 minut krócej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy
(real users)
1Grupa Onet.pl             71 392 810    05:09:1413 852 438
2Grupa WP - Orange             68 687 800    05:21:4812 806 810
3Grupa Allegro.pl             52 387 561    04:29:2711 665 798
4Grupa Interia.pl             38 987 654    03:27:3911 265 493
5Grupa O2.pl             27 700 770    02:43:4910 146 170
6Grupa Gazeta.pl             25 282 600    02:07:1811 916 564
7Grupa Spolecznosci.pl                8 997 077    02:16:283 955 492
8Grupa GG Network                8 842 189    01:36:365 491 962
9Grupa Spilgames                6 883 700    02:20:102 946 498
10Grupa Murator                6 734 914    01:30:174 476 260
11Grupa Eurozet                3 162 239    04:41:57672 943
12wyspagier.pl                3 028 306    01:43:191 758 585
13Grupa TVN                2 293 764    00:52:112 637 747
14joemonster.org                1 930 327    01:21:381 418 908
15Grupa Polskapresse                1 680 806    00:20:324 910 123
16Grupa Targeo.pl                1 672 926    01:10:021 433 100
17filmweb.pl                1 486 120    00:29:213 037 213
18jakdojade.pl                1 277 754    02:55:28436 910
19nokaut.pl                1 212 577    00:27:402 629 602
20poszkole.pl                1 126 256    01:13:01925 538


Gadu-Gadu i Skype zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej. Za to Windows Media Player stracił ok. 300 tys. użytkowników, przez co spadł z 2. na 3. miejsce. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp.nazwazasięgaktywne programy*audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu34,78%6 614 524tak
2Komunikator Skype22,94%4 361 636 
3Windows Media Player21,70%4 127 295 
4Winamp11,85%2 253 482 
5Ipla10,73%2 039 685 
6OpenFM4,85%922 286 
7RealPlayer3,16%601 793 
8Windows Live Messenger2,19%416 922 
9VLC media player2,17%412 413 
10Aplikacja Google Desktop2,04%388 751 
11Komunikator Tlen.pl1,84%349 876tak
12iTunes0,85%161 492 
13Komunikator AQQ0,81%154 594 
14BestPlayer0,80%151 313 
15QuickTime0,75%141 752 
16Google Earth0,72%136 925 
17AIMP0,57%108 788 
18KMplayer0,46%87 638 
19Czytnik RSS Paseczek0,38%72 410 
20Czytnik RSS Pasek TVN240,30%57 453 


* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.


Liczebność próby: N= 13 729. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl w dół, NK.pl zyskała więcej niż Facebook

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl