Havas PR ze stratą 448 tys. zł w ub.r. wskutek zakończenia obsługi Samsung Electronics Polska
Agencja Havas PR miała na koniec 2017 roku przychody o 6,5 proc. niższe niż rok wcześniej. Ich spadek przypisuje utracie budżetu Samsung Electronics Polska. Mimo że agencji udało się pozyskać nowych klientów, w ub.r. miała 448 tys. zł straty. - Havas PR jest na etapie odbudowy i wzmacniania oferty. A każda zmiana wymaga czasu i cierpliwości - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Dorota Mazur, CEO Havas Poland Group.
Przychody agencji w 2017 roku wyniosły 9,81 mln zł, czyli były niższe od tych osiągniętych w 2016 roku o 6,5 proc. (10,49 mln zł) Jak tłumaczy zarząd, spadek ten spowodowany był utratą pod koniec 2016 roku budżetu Samsung Electronics Polska – firma wybrała do współpracy agencję d* fusion communication. Stratę częściowo udało się zrekompensować nowo pozyskanymi budżetami do obsługi, jednak finalnie ub.r. agencja zamknęła stratą w wysokości 448 tys. zł w porównaniu do roku 2016, który firma zakończyła zyskiem w kwocie 434 tys. zł. Ten decyzją władz spółki został przeznaczony w całości na wypłatę dywidendy.
Władze spółki zwracają uwagę, że ub.r. był dla agencji Havas PR okresem intensywnej pracy związanej z restrukturyzacją firmy i próbą unowocześnienia jej oferty, mającej sprostać nowym trendom w szeroko pojętym doradztwie komunikacyjnym i działaniach public relations oraz oczekiwaniom klientów. Dzięki temu agencji udało się pozyskać kilku znaczących klientów, m.in. firmę Nesperta, właściciela marki Semilac. Wśród kluczowych marketerów obsługiwanych przez agencję byli w ub.r. : Google Polska, Orange Polska, 3M Poland, Polska Izba Ubezpieczeń, Wielton.
- Generalnie grupa Havas przechodzi transformację. W części Havas Warsaw widać już pozytywne skutki tej zmiany. Havas PR jest na etapie odbudowy i umocnienia swojej oferty. Ale jak wiemy, każda zmiana wymaga czasu i cierpliwości - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Dorota Mazur, CEO Havas Poland Group. Na usługach realizowanych w Polsce agencja w ub.r. zarobiła 9,35 mln zł, a na zagranicznych – 452,4 tys. zł.
Koszty działalności operacyjnej wzrosły z 9,9 mln zł w 2016 roku do 10,3 mln zł w ub.r. Na usługi obce spółka wydała 6,76 mln zł, a na wynagrodzenia – 2,52 mln zł. Na koniec ub.r. w Havas PR pracowało łącznie 30 osób, w tym jedna osoba w zarządzie oraz 4 osoby na stanowiskach kierowniczych.
Havas PR miała na koniec ub.r. 507 tys. zł straty ze sprzedaży (wobec 592,5 tys. zł zysku rok wcześniej). Strata z działalności operacyjnej wyniosła 502 tys. zł (wobec 574,3 tys. zł zysku rok wcześniej), a strata brutto zamknęła się w kwocie 539,9 tys. zł (wobec zysku 550,3 tys. zł rok wcześniej). Agencja zamknęła ub.r. stratą na poziomie 448,3 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej miała 434,3 tys. zł zysku.
W tym roku zarząd agencji planuje skupić się na poprawie rentowności prowadzonej działalności i odbudowie przychodów. By osiągnąć ten cel, agencja będzie aktywnie uczestniczyć w przetargach na pozyskanie nowych klientów oraz zamierza prowadzić restrykcyjną politykę kosztową.
Właścicielem agencji Havas PR jest spółka HPP należąca do grupy spółek Havas SA w Paryżu, które od grudnia ub.r. należą do Vivendi SA.
W tym roku Havas PR rozpoczęła obsługę m.in. marki Żywiec Zdrój, ale straciła dwóch znaczących klientów: Google Polska przeniosło się do agencji Monday , a IKEA wybrała do współpracy agencję 2B Up Consulting.
W sierpniu ub.r. z agencją rozstała się jej wieloletnia szefowa Katarzyna Kamińska. Od czerwca br. dyrektor wykonawczą agencji jest Alicja Górka-Pruszczak.
Dołącz do dyskusji: Havas PR ze stratą 448 tys. zł w ub.r. wskutek zakończenia obsługi Samsung Electronics Polska