Coraz więcej treści w social media z YouTube i Instagrama, coraz mniej na blogach i forach internetowych
Na przestrzeni lat 2016-2017 największy przyrost opublikowanych treści odnotowano na YouTube (+39 proc.) i Instargramie (+20 proc.). Z kolei największe spadki pod tym względem dotknęły blogów (-36 proc.) oraz forów internetowych (-17 proc.) - wynika z badania IRCenter, przeprowadzonego we współpracy z SentiOne i Spicy Mobile.
Najnowsza edycja raportu "Social Media 2017" opisuje, jak zmieniają się media społecznościowe w czasie, kim są ich użytkownicy oraz jakie trendy można w nich zaobserwować.
Z raportu wynika, że Facebook i Twitter to dwa główne media społecznościowe, na których publikuje się treści. - Pomimo iż Facebook ograniczył wypowiedzi możliwe do zbierania przez narzędzia monitorujące Internet do fanpage’y i grup, wypowiedzi na nim stanowią ciągle 50 proc. wszystkich publikacji w mediach społecznościowych, a liczba treści na tej platformie wzrosła w stosunku do roku 2016 o 9 proc. - czytamy we wnioskach z raportu.
W porównaniu do roku 2016, w 2017 wzrost udziału treści zanotowano na trzech platformach: YouTube (+1,7 p.proc.), Instagram (+0,5 p.proc.) oraz Twitter (+0,2 p.proc.). Spadki pod tym względem dotknęły zaś forma internetowe (-1,1 p.proc.), Facebooka (-0,7 proc.), blogosferę (-0,3 p.proc.) oraz portale (-0,2 proc.).
Na przestrzeni ostatnich lat, w okresie od roku 2011 do 2017, największe spadki w ilości publikowanych treści dotknęły fora internetowe, portale i blogi - pokazują dane IRCenter.
- Pomimo ograniczenia dostępów do części treści na Facebooku, liczba treści publikowanych na tej platformie zwiększyła się o 9 proc - czytamy w raporcie. Największy wzrost publikacji widać natomiast na Youtube (+39 proc.) i Instagramie (+20 proc.). Spadki w ilości treści odnotowały blogi (-36 proc.) i fora (-17 proc.).
32 proc. użytkowników korzystało w 2017 roku z przynajmniej dwóch serwisów społecznościowych, z częstotliwością kilku razy tygodniowo. Ponad jedna piąta (22 proc.) korzysta z jednego medium społecznościowego, a 8 proc. - z żadnego. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat wzrasta liczba osób konsumujących kilka różnych mediów społecznościowych - od trzech do sześciu.
Badanie zostało przeprowadzone metodą ilościowa CAWI na reprezentatywnej pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania grupie pełnoletnich internautów (n=1007, realizacja marzec 2018). Za pomocą narzędzia SentiOne zebrano dane dotyczące publikacji internautów w mediach społecznościowych. Dane dotyczące korzystania z urządzeń mobilnych przeanalizowała firma Spicy Mobile.
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej treści w social media z YouTube i Instagrama, coraz mniej na blogach i forach internetowych