Internauci oglądają tyle samo wideo na komputerze co w telewizorze
Oglądanie treści wideo na ekranie komputerowego monitora stało się tak samo powszechne wśród internautów jak na ekranie telewizora - wynika z globalnego badania firmy Nielsen.
Badanie Nielsena wykazało, że ponad 80 proc. badanych internautów z 56 państw przynajmniej raz w miesiącu ogląda u siebie w domu treści wideo zarówno na komputerze (84 proc.), jak i w telewizorze (83 proc.).
Dla porównania, w 2010 roku większy odsetek respondentów oglądał wideo w telewizorze (90 proc.) niż na komputerze (86 proc.).
Z kolei 74 proc. internautów ogląda przynajmniej raz w miesiącu treści wideo przez internet na dowolnym urządzeniu. To o 4 pkt. proc. więcej niż dwa lata temu.
Z badania Nielsena wynika także, że 56 proc. respondentów co najmniej raz na 30 dni ogląda wideo na ekranie telefonu komórkowego, a 28 proc. robi to co najmniej raz w ciągu dnia. Najwyższe wskaźniki odnotowano tutaj w regionach Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wschodu i Afryki (raz w miesiącu - odpowiednio 74 proc. i 72 proc., raz dziennie - 38 proc. i 37 proc.).
Badanie zostało przeprowadzone w okresie sierpień-wrzesień 2011 r. Wzięło w nim udział ponad 28 tys. konsumentów z 56 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie, w Afryce oraz Ameryce Północnej.
Dołącz do dyskusji: Internauci oglądają tyle samo wideo na komputerze co w telewizorze