Internet mobilny pierwszy raz w Megapanelu: Onet i WP/Orange na czele
W badaniu Megapanel PBI/Gemius wprowadzono wskaźniki „odsłony mobilne” i „odsłony zagraniczne” oraz uwzględniono odsłony non-cookie. Według wyników za marzec zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami mobilnymi są Onet i WP/Orange.
Wskaźnik „odsłony mobilne” w badaniu Megapanel PBI/Gemius dotyczy stron objętych audytem site-centric, obejmując odsłony wykonane za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe, smartfony, tablety itp. oraz ich udział w odsłonach krajowych. Ma to pozwolić wydawcom i marketerom dokładniej śledzić popularność witryn przeznaczonych na urządzenia mobilne oraz podejmować decyzje o inwestycji w tę gałąź e-marketingu.
Z pierwszych danych, zebranych za marzec br., wynika, że zdecydowanie największe zasięgi na urządzeniach mobilnych mają serwisy Onet.pl i Wirtualna Polska razem z Orange. Przy czym aż 6 największych polskich portali zanotowało ponad 10 mln użytkowników, którzy skorzystali z nich przy pomocy sprzętu mobilnego.
Ponadto w wynikach Megapanelu za marzec do ogólnej liczby odsłon dodane zostały odsłony non-cookie z Polski. Ma to pozwolić na uzyskanie pełnej informacji o ruchu w internecie z przeglądarek oraz urządzeń nie akceptujących cookies, takich jak m.in. telefony z wyłączoną obsługą cookie, urządzenia GPS, konsole i przeglądarki pracujące w trybie prywatnym. Odsłony non-cookie rejestrowane są także w przypadku własnych ustawień użytkownika powodujących np. blokowanie third-party cookies i blokowanie cookies z danej domeny. Jest to istotne przede wszystkim przy pomiarze odsłon z urządzeń mobilnych, w których odsetek odsłon non-cookie jest znacznie wyższy niż w przypadku ruchu z komputerów stacjonarnych lub laptopów.
Dołącz do dyskusji: Internet mobilny pierwszy raz w Megapanelu: Onet i WP/Orange na czele