Nadawcy telewizyjny doceniają YouTube’a, ale więcej szans na wzrost widowni widzą na Facebooku
Internetowa stacja The Young Turks wprowadza codzienny program publicystyczny przeznaczony wyłącznie dla użytkowników Facebooka. Na podobny krok decyduje się coraz większa liczba wydawców.
The Young Turks to stacja newsowa, która szturmem zdobyła użytkowników serwisu YouTube - co miesiąc jej programy są odtwarzane na tej platformie ponad 37 mln razy, a kanał dorobił się prawie 2 mln subskrybentów.
Teraz szefowie The Young Turks zapowiedzieli, że rozpoczną emisję publicystycznego show zatytułowanego „Final Judgment”, który będzie pojawiał się pięć razy w tygodniu wyłącznie w serwisie Facebook.
Podczas każdego z krótkich programów jego gospodarz Cenk Uygur, współzałożyciel The Young Turks będzie rozmawiał z ekspertami z różnych dziedzin na temat jednego, najważniejszego wydarzenia w danym dniu.
W rozmowie z dziennikiem „The Wall Street Journal” Steve Oh, dyrektor generalny The Young Turks przyznaje, że program „Final Judgment” oprócz emisji na Facebooku będzie też transmitowany na macierzystym kanale stacji w serwisie YouTube. Jednak w założeniach jest on zorientowany na Facebooka, i Oh wyjaśnia jasno dlaczego. - YouTube była dla nas fenomenalną podstawą - podkreśla. - Ale nigdzie poza Facebookiem nie widzieliśmy tak szybko rosnącej liczby odsłon naszych programów. Poza tym Facebook oddaje do dyspozycji nadawców wiele przydatnych narzędzi, między innymi możliwość śledzenia na bieżąco oglądalności konkretnego wideo, a także tego jak wiele osób ogląda je przez czas dłuższy niż 30 sekund - zaznacza Oh.
Na razie The Young Turk nie przewiduje czerpania przychodów reklamowych z Facebooka. Poprzestanie na budowaniu stałej widowni programów, a o monetyzacji treści zamierza pomyśleć w przyszłości.
Turecki nadawca nie jest jedynym, który widzi szanse poszerzenia swojego zasięgu za pośrednictwem Facebooka. Od początku grudnia 2014 r. stacja ABC News codziennie zamieszcza na Facebooku informacyjny flesz o nazwie „The One Thing” (więcej informacji tutaj).
Z kolei program telewizyjny „Access Hollywood” rozpoczął emitowanie na Facebooku codziennego serialu zatytułowanego „Early Access on Facebook”. W jego ślady idzie też startup Woven Digital, który użytkownikom Facebooka proponuje paradokumentalną serię „Luminaries” opowiadającą o młodych wynalazcach działających w obszarze nowych technologii. Scott Grimes, szef Woven Digital przyznaje, że w ciągu pierwszego tygodnia emisji seria „Luminaries” zanotowała na Facebooku ponad 5 mln odsłon, 20 tys. udostępnień oraz z górą 2 tys. komentarzy.
Dołącz do dyskusji: Nadawcy telewizyjny doceniają YouTube’a, ale więcej szans na wzrost widowni widzą na Facebooku