„Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i RMF FM najbardziej opiniotwórcze w 2016 r., wysoko Wirtualnemedia.pl
W 2016 r. najczęściej cytowanym polskim medium była "Rzeczpospolita". Wśród serwisów internetowych liderem była WP.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w 2016 r. na fotelu lidera znalazła się "Rzeczpospolita", wyprzedzając "Gazetę Wyborczą" i radio RMF FM. Na kolejnych miejscach uplasowały się telewizja TVN24 i Radio ZET.
W Top 15 zestawienia znalazło się w sumie 9 tytułów prasowych oraz po 2 stacje telewizyjne, stacje radiowe i serwisy internetowe.
Rok 2016 został zdominowany przez tematy polityczne. W mediach najczęściej poruszano kwestie Trybunału Konstytucyjnego oraz związane z nim spory. Szerokim echem odbiła się afera reprywatyzacyjna w Warszawie i temat ekshumacji ciał katastrofy smoleńskiej. Często komentowano także problem związany z ustawą antyaborcyjną oraz "Czarny Protest".
Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych 2016 r. znalazła się "Rzeczpospolita", która wyprzedziła "Gazetę Wyborczą" i "Dziennik Gazetę Prawną". Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął "wSieci", a miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był "Forbes".
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVP Info, a na trzeciej - TVN.
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM, a na kolejnych miejscach znalazły się Radio ZET i PR1.
Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano WP.pl, za którym uplasowały się serwisy wpolityce.pl i Onet.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl, który w tej kategorii zajął czwarte miejsce, powoływano się 543 razy.
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był "Dziennik Gazeta Prawna", wyprzedzając "Puls Biznesu" oraz Money.pl.
Z kolei najczęściej cytowanym medium regionalnym w 2016 r. było Radio Kraków. Na drugim miejscu znalazły się ex aequo Radio Szczecin i Radio Gdańsk.
Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 61 379 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 stycznia - 31 grudnia 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z innych mediów 61 104 razy (34 936 razy w prasie, 18 303 w telewizji i 8 825 w radio). Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN Turbo, TVN Meteo, Polsat, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i RMF FM najbardziej opiniotwórcze w 2016 r., wysoko Wirtualnemedia.pl