SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orange ma zapłacić 13 mln zł kary za mylące reklamy Neostrady

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontrolował reklamę akcję reklamową Neostrady realizowaną przez Orange Polska w 2015 roku. Sąd zdecydował, że kampania wprowadzała klientów w błąd i ma zapłacić karę w wysokości 13 mln zł.

W 2017 roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował, że Orange Polska ma zapłacić 16,3 mln zł kary za wprowadzanie klientów w błąd kampanią reklamową z 2015 roku.

Chodziło o reklamy Superpromocji Neostrady oraz Geopromocji dla Neostrady, które miały wprowadzać klientów w błąd w zakresie kosztów korzystania z sieci. Orange nie zgodził się z tą decyzją, firma twierdziła, że prezes UOKiK-u „dokonał nieuzasadnionego uproszczenia”.

Telekom odwołał się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zdecydował o zmniejszeniu kary do 13 mln złotych. Jak podał „Puls Biznesu”, decyzję, czy będzie się odwoływać od wyroku, Orange podejmie, kiedy zapozna się z treścią uzasadnienia wyroku.

To drugi taki przypadek w tym roku - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na początku br. podtrzymał karę nałożoną na Orange Polska za bezprawne przedłużanie umów swoim klientom. Grzywna wynosi 28 mln zł.

Z kolei Urząd Komunikacji Elektronicznej w listopadzie ub.r. nałożył na Orange Polska kary w wysokości 9,1 mln zł za to, że bez wymaganych zgód klientów wysyłał im SMS-y o charakterze marketingowym. Orange Polska zapowiedział, że odwoła się od tej decyzji - W naszej ocenie wysokość kary jest niewspółmierna wobec rzekomego naruszenia - stwierdził rzecznik prasowy firmy Wojciech Jabczyński.

W ub.r. Orange Polska zanotował spadek przychodów o 0,7 proc. do 11,27 mld zł oraz 190 mln zł zysku netto (wobec 60 mln zł straty w 2017 roku). Na koniec roku telekom miał 14,8 mln kart SIM telefonii mobilnej, 3,41 mln klientów telefonii stacjonarnej i 2,56 mln klientów internetu stacjonarnego.

Dołącz do dyskusji: Orange ma zapłacić 13 mln zł kary za mylące reklamy Neostrady

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
skoro wprowadzono w błąd klientów to powinno się też klientowi oddać za to co było mylne, plus kara

Tak by było sprawiedliwie
odpowiedź
User
V
Totalna opozycja ma rację co do wolnych sądów.
odpowiedź
User
Mariola
Konumenci dostali po kieszeni, pieniądze dostanie budżet, zapłacą konsumenci przez wyższe opłaty za usługi :-)
odpowiedź