SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producent „Trudnych spraw”, „Drogówki” i „Śladu”: wpływy wzrosły o 33 proc., a zysk do 4,1 mln zł

Firma Tako Media, producent m.in. seriali paradokumentalnych „Dlaczego ja?”, „Trudne sprawy” i „Na Ratunek 112” oraz programu „Drogówka”, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 33,2 proc. do 35,37 mln zł oraz 4,06 mln zł zysku netto (wobec 2,47 mln zł zysku rok wcześniej).

Przychody sprzedażowe netto Tako Media zwiększyły się z 26,34 mln zł w 2017 roku do 31,22 mln zł w ub.r. (czyli o 18,6 proc.), natomiast wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę z 223,9 tys. zł do 4,14 mln zł.

Tako Media produkuje głównie paradokumenty dla Polsatu

W sprawozdaniu z działalności Tako Media opisano, że firma w ub.r. rozszerzyła współpracę z Telewizją Polsat - produkowała dla nadawcy kolejne odsłony seriali paradokumentalnych „Dlaczego ja?”, „Trudne sprawy”, „Oszukane” „Na Ratunek 112” i „Pierwsza klasa” (ten ostatni został zakończony w ub.r.), a także zaczęła realizację serialu docu-crime „Septagon” (jego pierwszą serię pokazano jesienią ub.r. w TV4).

Ponadto nadal realizowała program „Drogówka” emitowany w TV4 i zaczęła produkcję serialu kryminalnego „Ślad” (jego drugi sezon w Polsacie wiosną br. oglądało średnio 664 tys. widzów).

Z kolei wspólnie z wytwórnią Universal Music Polska stworzyła zespół dziecięcy My3, promowany m.in. w programie o takim tytule emitowanym w Polsacie (kolejna odsłona cyklu jest planowana na jesień br.).

W sprawozdaniu zaznaczono, że w ub.r. Tako Media „podjęła wszelkie działania, aby przeciwdziałać niekorzystnej sytuacji na rynku produkcji telewizyjnych, wynikającej niejednokrotnie z trudności finansowych głównych zleceniodawców (stacje telewizyjne), jak i ogólnie pojmowanego kryzysu światowego”.

Koszty w górę o 30 proc.

Firma poniosła w ub.r. 31,27 mln zł kosztów operacyjnych, co wobec 24,08 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 29,8 proc. Ponad połowę stanowią wydatki na usług obce, które zwiększyły się z 14,84 do 17,39 mln zł.

Koszty wynagrodzeń poszły w górę z 6,34 do 8,69 mln zł. Spółka na etacie zatrudniała jedynie trzy osoby w dziale księgowości.

Z kolei nakłady na zużycie materiałów i energii zwiększyły się prawie trzykrotnie - z 1,05 do 2,83 mln zł. Pozostałe koszty rodzajowe wzrosły z 762,7 tys. zł do 1,26 mln zł, a koszty amortyzacji - z 996,8 tys. zł do 1 mln zł.

Tako Media osiągnęło w ub.r. 4,1 mln zł zysku sprzedażowego, wobec 2,48 mln zł rok wcześniej. Jeśli chodzi o inne przychody i koszty spółki, najmocniej wzrosły koszty finansowe (z 19,7 do 77,9 tys. zł) i pozostałe wpływy operacyjne (z 9,1 do 39,2 tys. zł).

W konsekwencji zysk brutto i netto firmy zwiększył się z 2,47 do 4,06 mln zł.

Po prawie 2 mln zł dywidendy dla Aagten-Margol i Khamidova

Tako Media działa od 11 lat, założycielami i głównymi udziałowcami firmy są Tamara Aagten-Margol (w przeszłości była producentką i reżyserką m.in. talk-show „Zerwane więzi” i teleturniejów „Daję słowo” i „Lingo” oraz Okil Khamidov (reżyserował wiele produkcji Polsatu, m.in. serial „Świat według Kiepskich”, reality-shows „Dwa światy” i „Bar”, teleturnieje „Gra w ciemno” i „Awantura o kasę”). Oboje mają po 48,5 proc. udziałów, natomiast 3 proc. należą do komplementariusza Tako Media Sp. z o.o.

Pod koniec czerwca na walnym zgromadzeniu wspólnicy zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk zostanie im wypłacony w formie dywidendy. Aagten-Margol i Khamidov dostaną po 1,97 mln zł, a 121,8 tys. zł trafi do Tako Media Sp. z o.o.

W ciągu roku kapitały własne firmy zwiększyły się z 4,96 do 5,8 mln zł. Kapitał zapasowy wynosi niezmiennie 361,9 tys. zł, a kapitał podstawowy - 50,1 tys. zł.

Ile zarabiają inni producenci telewizyjni?

W ub.r. Endemol Shine Polska, produkujący głównie programy i seriale telewizyjne, osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 36,9 proc. do 70,83 mln zł oraz 645 tys. zł zysku netto (wobec 858,3 tys. zł rok wcześniej). W pierwszej połowie br. firma wykonała już 83 proc. planu sprzedażowego na cały br., realizując m.in. nową edycję „Big Brothera”.

Spółka MTL Maxfilm, producent serialu „M jak miłość”, w ub.r. zanotowała wzrost przychodów o 4 proc. do 34,15 mln zł oraz 1,78 mln zł zysku netto (wobec 3,26 mln zł zysku rok wcześniej). Firma w ub.r. wyprodukowała też film „Miszmasz, czyli kogel mogel 3”, co spowodowało wzrost kosztów operacyjnych o 15,5 proc.

Przychody sprzedażowe firmy FremantleMedia Polska zmalały o 3,6 proc. do 40,95 mln zł, a jej wynik netto spadł z 2,71 mln zł zysku do 22,1 tys. zł straty. - Zmiana właściciela w TVN, a w konsekwencji inne podejście do repertuaru stacji, częste zmiany w TVP wpłynęły na nasz wynik sprzedaży, a co za tym idzie na wynik finansowy - przyznaje zarząd spółki.

Natomiast Rochstar osiągnął 52,13 mln zł przychodów sprzedażowych (57 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 3,78 mln zł zysku netto (wobec 2,32 mln zł w 2017 roku). Oprócz programów telewizyjnych i internetowych firma zrealizowała w ub.r. przedstawienie „100 lat niepodległości” dla NBP.

W przypadku Constantin Entertainment Polska, producenta m.in. programów „Kuchenne rewolucje” i „Nasz nowy dom” oraz serialu „Ukryta prawda”, przychody zmalały w ub.r. o 18,7 proc. do 31,83 mln zł, a zysk netto - z 5,69 do 4,72 mln zł.

Firma Media Corporation, po tym jak przestała produkować dla TVP teleturniej „Jaka to melodia?”, zanotowała w ub.r. spadek przychodów o 56,3 proc. do 5,19 mln zł. Jednocześnie obniżyła koszty operacyjne o 54,7 proc. do 5,12 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 492,9 do 54,9 tys. zł.

Z kolei notowana na warszawskiej giełdzie ATM Grupa opublikowała już raport finansowy za pierwszy kwartał br. W pionie produkcji telewizyjnej zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 0,5 proc. do 39,72 mln zł i wzrost zysku EBITDA z 4,88 do 5,25 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Producent „Trudnych spraw”, „Drogówki” i „Śladu”: wpływy wzrosły o 33 proc., a zysk do 4,1 mln zł

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adi
Najgorsze programy w tv. Polsat od rana do wieczora codziennie emituje to to. Gdzie się podziały dobre seriale komediowe polsatu? Kiedyś dało się oglądać polsat, teraz nie da się oglądać tego dzia dostwa łącznie z reklamami.
0 0
odpowiedź
User
Gość X
"Gliniarze" należą do Outset Films, więc będą oddzielnie liczeni wśród serialu z tamtej branży.
0 0
odpowiedź
User
Bartłomiej Czubak
te seriale są świetne , każdy z nich jest inny i opowiada o czymś innym ! można się wiele dowiedzieć ! Oby więcej takich seriali!!!
0 0
odpowiedź