Recenzje Macieja Nowaka wracają do „Gazety Wyborczej”
15 kwietnia w „Tygodniku Warszawa" - piątkowym wydaniu „Gazety Stołecznej” oraz w serwisie Warszawa.wyborcza.pl (Agora) ukaże się pierwszy artykuł z cotygodniowego cyklu „Maciej Nowak. Pełną gębą”. Znany krytyk kulinarny będzie recenzował dla czytelników „Wyborczej” dania serwowane w warszawskich knajpach, przyznając lokalom oceny w postaci „stoliczków”.
„Nasi czytelnicy kochają jeść w restauracjach, odkrywać nowe miejsca i smaki. I choć anonimowe opinie w popularnych serwisach są dziś na wyciągnięcie ręki, nie zastępują one fachowej oceny i mistrzowskiego języka krytyków kulinarnych. Warszawa ma największą liczbę restauracji i to właśnie w tym mieście takie recenzje są najbardziej potrzebne” – mówi cytowany w komunikacie Mikołaj Chrzan, wicenaczelny „Gazety Wyborczej” i szef redakcji lokalnych.
Autorem cyklu publikowanego w „Gazecie Stołecznej” będzie krytyk teatralny i kulinarny związany z „Wyborczą” od ponad 20 lat – Maciej Nowak. To powrót publicysty na łamy dziennika, gdzie przez wiele lat dzielił się on z czytelnikami swoją pasją i wiedzą o gastronomii. W nowym cyklu Nowak sam będzie wybierał i odwiedzał warszawskie restauracje, degustował i oceniał podawane tam dania, przyznając im punkty.
„W porównaniu do poprzednich edycji nowością będą oceny, które Maciej Nowak będzie przyznawał recenzowanym lokalom. Będą to »stoliczki« mierzone w skali od 0 do 5. Ważny jest także udział czytelników - raz w miesiącu nasz autor wybierze pięć restauracji i to czytelnicy dziennika, głosując w serwisie Warszawa.wyborcza.pl, zadecydują, którą z nich recenzent odwiedzi” - opowiada Małgorzata Bujara, redaktor naczelna „Gazety Stołecznej”.
Recenzje kulinarne w ramach cyklu „Maciej Nowak. Pełną gębą” ukazywać się będą raz w tygodniu, w piątkowym „Tygodniku Warszawa” oraz w serwisie Warszawa.wyborcza.pl. Cykl promowany jest w prasie, radiu i internecie oraz w mediach społecznościowych na profilach „Gazety Wyborczej”. Działania reklamowe przygotował zespół marketingu „Gazety Stołecznej”.
Według danych PBC w czwartym kwartale ub.r. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” w tradycyjnej formie (w większości papierowej) wynosiło 56 975 egz., o 13,24 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei na koniec ub.r. z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” na koniec ub.r. korzystało już 286 tys. użytkowników, wobec 262,2 tys. na koniec września ub.r.
Dołącz do dyskusji: Recenzje Macieja Nowaka wracają do „Gazety Wyborczej”