„Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” najczęściej cytowane, wysoko Wirtualnemedia.pl
W grudniu 2015 r. najczęściej cytowanym polskim medium była "Rzeczpospolita". Wśród serwisów internetowych liderem był Onet.pl, a w Top 5 tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w grudniu ub.r. na fotelu lidera znalazła się "Rzeczpospolita", minimalnie wyprzedzając "Gazetę Wyborczą". Na kolejnych miejscach uplasowały się telewizje TVN24 i TV Republika oraz stacje radiowe Radio ZET i RMF FM.
W Top 15 zestawienia znalazło się w sumie 8 tytułów prasowych, 3 stacje telewizyjne oraz po 2 rozgłośnie radiowe i portale internetowe.
W grudniu w mediach dominowały tematy polityczne związane ze zmianami wprowadzanymi przez rząd PiS. Często poruszane były kwestie związane z Trybunałem Konstytucyjnym, nocna akcja MON czy program "Rodzina 500 plus". Szeroko komentowano też marsze Komitetu Obrony Demokracji oraz informacje o zakończeniu programu In vitro.
Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął "Wprost", a miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był "Forbes".
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TV Republika, a na trzeciej - TVN.
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenach Radia ZET i RMF FM, a za nimi znalazło się Radio Maryja.
Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano Onet.pl, za którym uplasowały się wpolityce.pl i sportowefakty.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 49 razy.
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był "Dziennik Gazeta Prawna”, wyprzedzając "Puls Biznesu” oraz "Forbes”.
Z kolei najczęściej cytowanym medium regionalnym w grudniu 2015 r. było Radio Szczecin. Na drugim miejscu znalazło się Radio Kraków, a na trzecim - Radio Puls.
Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 4379 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-31 grudnia 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z innych mediów 4411 razy (2731 razy w prasie, 907 w telewizji i 773 w radio). Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN Turbo, TVN Meteo, Polsat, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie/RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” najczęściej cytowane, wysoko Wirtualnemedia.pl