SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek tabletów znowu w dół, ale w TOP 5 prawie wszyscy zyskują. Liderem Apple

W III kwartale 2017 r. na całym świecie sprzedano 40 milionów tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Globalna sprzedaż tabletów w III kwartale 2017 r. zmalała o 5,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (42,3 mln). To już dwunasty kwartał z rzędu zakończony spadkiem w ujęciu rocznym.

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym - o 11,4 proc., z 9,3 mln do 10,3 mln sztuk - zwiększyło swój udział w rynku z 21,9 proc. do 25,8 proc.

Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował - jako jedyny z TOP 5 - spadek sprzedaży swoich tabletów (o 7,9 proc., do 6 mln sztuk), a także rynkowego udziału - z 15,4 proc. do 15 proc.

W ujęciu wzrostowym, najlepszy wynik zanotowała kolejna w rankingu firma Amazon.com, która zwiększyła sprzedaż swoich tabletów o 38,7 proc. Solidnymi wzrostami mogą pochwalić się także zamykające zestawienie Huawei i Lenovo (odpowiednio o 18,8 proc. i 8,9 proc.), które sprzedały po 3 miliony swoich urządzeń.

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W III KW. 2017 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

III KW. 2017 SPRZEDAŻ

III KW. 2017    UDZIAŁ W RYNKU

III KW. 2016 SPRZEDAŻ

III KW. 2016  UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

1. Apple

10.3

25.8%

9.3

21.9%

11.4%

2. Samsung

6.0

15.0%

6.5

15.4%

-7.9%

3. Amazon.com

4.4

10.9%

3.1

7.5%

38.7%

4. Huawei

3.0

7.5%

2.5

6.0%

18.8%

4. Lenovo

3.0

7.4%

2.7

6.5%

8.9%

Pozostałe

13.3

33.3%

18.1

42.8%

-26.3%

SUMA

40.0

100.0%

42.3

100.0%

-5.4%

Dołącz do dyskusji: Rynek tabletów znowu w dół, ale w TOP 5 prawie wszyscy zyskują. Liderem Apple

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl