Rynek tabletów znowu w dół, ale w TOP 5 prawie wszyscy zyskują. Liderem Apple
W III kwartale 2017 r. na całym świecie sprzedano 40 milionów tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w III kwartale 2017 r. zmalała o 5,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (42,3 mln). To już dwunasty kwartał z rzędu zakończony spadkiem w ujęciu rocznym.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym - o 11,4 proc., z 9,3 mln do 10,3 mln sztuk - zwiększyło swój udział w rynku z 21,9 proc. do 25,8 proc.
Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował - jako jedyny z TOP 5 - spadek sprzedaży swoich tabletów (o 7,9 proc., do 6 mln sztuk), a także rynkowego udziału - z 15,4 proc. do 15 proc.
W ujęciu wzrostowym, najlepszy wynik zanotowała kolejna w rankingu firma Amazon.com, która zwiększyła sprzedaż swoich tabletów o 38,7 proc. Solidnymi wzrostami mogą pochwalić się także zamykające zestawienie Huawei i Lenovo (odpowiednio o 18,8 proc. i 8,9 proc.), które sprzedały po 3 miliony swoich urządzeń.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W III KW. 2017 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | III KW. 2017 SPRZEDAŻ | III KW. 2017 UDZIAŁ W RYNKU | III KW. 2016 SPRZEDAŻ | III KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 10.3 | 25.8% | 9.3 | 21.9% | 11.4% |
2. Samsung | 6.0 | 15.0% | 6.5 | 15.4% | -7.9% |
3. Amazon.com | 4.4 | 10.9% | 3.1 | 7.5% | 38.7% |
4. Huawei | 3.0 | 7.5% | 2.5 | 6.0% | 18.8% |
4. Lenovo | 3.0 | 7.4% | 2.7 | 6.5% | 8.9% |
Pozostałe | 13.3 | 33.3% | 18.1 | 42.8% | -26.3% |
SUMA | 40.0 | 100.0% | 42.3 | 100.0% | -5.4% |
Dołącz do dyskusji: Rynek tabletów znowu w dół, ale w TOP 5 prawie wszyscy zyskują. Liderem Apple