SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telekomy w telewizji: PTC 20 proc. więcej, Polkomtel 25 proc. mniej

Polska Telefonia Cyfrowa w ub.r. na reklamę w telewizji cennikowo przeznaczyła jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Za to wydatki Polkomtela w tym zakresie spadły o jedną czwartą.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że po prawie pół miliona złotych cennikowo na reklamę telewizyjną wydali w 2011 roku trzej operatorzy telefoniczni: PTK Centertel (Orange), Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile, a wcześniej Orange) i Polkomtel (Plus). PTK Centertel przeznaczył na to 6,1 proc. więcej niż w 2010 roku, PTC - 20,6 proc. więcej, natomiast Polkomtel - 24,6 proc. mniej.

>>> TVN i Polsat więcej, TVP mniej - ile telewizje zarobiły w 2011 z reklam (TOP15)

W przypadku PTC wzrost wydatków na reklamę telewizyjną jest związany z przeprowadzoną latem kampanią wspierającą rebranding Ery na T-Mobile. W głównym, półtoraminutowym spocie wizerunkowym wystąpił Jan Nowicki (obejrzyj tę reklamę), a motywem przewodnim wszystkich reklam były magentowe bańki mydlane (zobacz jeden z tych spotów). Budżet całej akcji - oprócz reklam we wszystkich mediach obejmującej modyfikację materiałów firmowych i wystroju punktów sprzedaży - wyniósł ok. 100 mln zł (więcej na ten temat).

>>> Najlepiej w Play, najgorzej w Orange - jak klienci oceniają sieci komórkowe?

Z kolei zmniejszenie telewizyjnego budżetu reklamowego Polkomtela można wiązać z prowadzonym przez większość ub.r. procesem sprzedaży firmy, którą ostatecznie kupił Zygmunt Solorz-Żak, całą transakcję finalizując w listopadzie (więcej o tym). Przy czym już w maju ub.r. operator skonsolidował wszystkie swoje marki wokół Plusa, czemu towarzyszyło wprowadzenie nowych formatów reklamowych (zobacz pierwsze z tych spotów).

P4, operator sieci Play, cennikowo wydał na reklamę w telewizji o 3,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Przypomnijmy, że w drugiej połowie roku najczęściej w jego reklamach pojawiał się Kuba Wojewódzki, twarz promocji „Testuj smartfona”. Natomiast Telekomunikację Polską reklamy telewizyjne - przede wszystkim z udziałem Serca i Rozumu - kosztowały o 6,7 proc. mniej niż w 2010 roku.

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną
  2011 2010
PTK Centertel 496 225 691 467 588 817
Polska Telefonia Cyfrowa 495 138 530 410 620 050
Polkomtel 487 036 250 645 714 695
P4 285 142 887 274 382 926
Telekomunikacja Polska 145 792 081 156 256 326


 

Dołącz do dyskusji: Telekomy w telewizji: PTC 20 proc. więcej, Polkomtel 25 proc. mniej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
zaraz,to te banki mydlane na ulicy co widzialem...
przed salonem komorek jakichs... to 100 mln bylo ?
czulem sie zażenowany idac ulica,nie mam dzieci,wnukow...
kiedys w jakims salone kupowalem komorke i facet mi zachwalal
ze ma 100 dzwonkow do wybory,a ja w plaszczu z kaszmiru,klasyka
czy ja wyladam na goscia co zuje pestki w autobusie i brzdeka dzwonkami ?
a co te bańki maja wspolnego z telefonem ? to tak samo jak reklama auta
co unosi sie w gore,do nieba,na drzewa,dobrze,ze "swieci ida do nieba"
nie graja...
0 0
odpowiedź
User
Muchomorek
olo 100mln zostało wydane nie tylko na reklamy także się nie martw :) To, że T agresywniej sobie poczyna na rynku operatorów to chyba dobrze, dzięki temu mam przeciez roczna waznosc konta w W3 (podkreślam W3). Teraz czas na Heyah ;D
0 0
odpowiedź
User
adhd
Ktoś w Polkomtelu najwyraźniej przekręcił kasę w 2010!
0 0
odpowiedź