Tylko „Wprost” i „Gość Niedzielny” na minusie w I kwartale. Rekord „Tygodnika Powszechnego”
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w I kwartale 2016 roku wyniosła 135 075 egz. Było to o 5,38 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 1,07 proc. do 120 499 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w I kwartale br. wyniosła 119 451 egz., po wzroście o 5,03 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 78 295 egz., po wzroście o 5,54 proc. Oczko niżej (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 13,31 proc. do 58 987 egz.
Największym wzrostem, wynoszącym 16,06 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 21 306 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w I kwartale br. wyniósł zaledwie 28 408 egz., czyli mniej aż o 44,27 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 194 763 | 135 075 | 135 075 | 208 239 | 142 752 | 142 752 | -5,38% |
Polityka | 166 886 | 120 567 | 120 499 | 172 792 | 119 244 | 119 223 | 1,07% |
Newsweek Polska | 190 103 | 119 551 | 119 451 | 171 240 | 113 839 | 113 726 | 5,03% |
W Sieci | 151 016 | 78 307 | 78 295 | 153 458 | 74 187 | 74 185 | 5,54% |
Tygodnik Do Rzeczy | 114 063 | 67 912 | 58 987 | 125 457 | 60 984 | 52 059 | 13,31% |
Gazeta Polska | 99 673 | 40 734 | 40 401 | 110 086 | 36 921 | 36 413 | 10,95% |
Wprost | 96 330 | 96 950 | 28 408 | 126 453 | 120 025 | 50 978 | -44,27% |
Tygodnik Powszechny | 40 493 | 21 630 | 21 306 | 39 538 | 18 761 | 18 357 | 16,06% |
Przegląd | 51 000 | 16 610 | 16 610 | 51 000 | 16 958 | 16 958 | -2,05% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 457 907 | 288 584 | 288 584 | 468 198 | 295 888 | 295 888 | -2,47% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Wprost” i „Gość Niedzielny” na minusie w I kwartale. Rekord „Tygodnika Powszechnego”
Przeoczenie podłej zmiany !