SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wyniki oglądalności telewizji w internecie od Nielsena na początku 2015 roku

Pierwsze wyniki badania tzw. extended screen, mierzącego widownię telewizji w internecie, Nielsen Audience Measurement udostępni w I kwartale 2015 roku. Instytut pracuje też nad powiększeniem panelu telemetrycznego do 2 tys. gospodarstw domowych.

Aleksandra Boczkowska z Nielsen Audience Measurement, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, informuje, że obecnie instytut realizuje testowe badanie extended screen. Pozwala ono na pomiar treści telewizyjnych oglądanych na urządzeniach innych niż telewizory - na komputerach, laptopach czy tabletach. Dzięki niemu poznać będzie można widownię programów i filmów dostępnych w internecie na żądanie czy w postaci streamingu.

- Instalujemy oprogramowanie w gospodarstwach panelu telemetrycznego. Będzie to grupa ok. 170-200 gospodarstw, tyle osób oglądało treści wideo online - mówi Aleksandra Boczkowska. Dodaje, że instytut planuje udostępnienie danych z tego badania klientom w I kwartale 2015 roku.

Już od lutego br. Nielsen Audience Measurement pozwala klientom na dostęp do danych o oglądalności przesuniętej w czasie (możliwe dzięki urządzeniom typu PVR). Boczkowska zaznacza jednak, że cały czas nie są to dane oficjalne.

NAM pracuje też nad powiększeniem panelu telemetrycznego. Obecnie liczy on 1750 gospodarstw domowych. - Na razie nie chcemy przekazywać szczegółów dotyczących powiększenia panelu. Mogę jedynie powiedzieć, że naszym celem jest 2000 gospodarstw domowych - mówi Boczkowska. Terminu zakończenia tego procesu nie chce ujawnić.

 

Dołącz do dyskusji: Wyniki oglądalności telewizji w internecie od Nielsena na początku 2015 roku

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Telemetruś
Ile gospodarstw domowych?! 170-200 dla extended screen w 40 milionowym kraju? Żenada.
0 0
odpowiedź
User
hmm
jezeli sa odpowiednio dobrani to jest to liczba wystarczajaca, po to jest matematyka;]
0 0
odpowiedź
User
mist
W dzisiejszych czasach takie badanie to farsa. Szczegolnie gdy sie popatrzy na sondaze powyborcze, przeprowadzane na znacznie wiekszych grupach.

"Badania" na 200 telewizorach przy 35 milionach Polakow maja ZEROWA wartosc informacyjna.

Lepsze wyniki daloby nawet szybkie, pobiezne przegladanie opinii na forach i portalach spolecznosciowych (bo obecnie obejmuje cala grupe "komercyjna").
0 0
odpowiedź