SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” liderem sprzedaży w czerwcu. Tylko 92 tys. egz. „Gazety Wyborczej” - najmniej w historii

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w czerwcu br. był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”, której wynik obniżył się do najniższego poziomu w historii - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W czerwcu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 236 756 egz., czyli o 8,95 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 117 419 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 8,42 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 17,86 proc. do 92 148 egz. - najniższego miesięcznego wyniku w historii tego tytułu. Dziennik ten zanotował również największy spadek w zestawieniu.

Jak już informowaliśmy Grupa Agora przedstawiła kilkanaśnie dni temu strategię na lata 2018-2022 z której wynika, że sporą część pieniędzy przeznaczy na akwizycję - 500 mln złotych, 200 mln złotych na rozwój kin Helios, a także na sieć restauracji. W sumie na inwestycje do 2022 roku ma wydać maksymalnie ok. 930 mln zł.

Na czwartej pozycji znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 6,71 proc. Dziennik ten w czerwcu br. sprzedawał się w liczbie 45 590 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 35 073 egz., po spadku o 9,32 proc.

W czerwcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał tutaj 26,76 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił z kolei „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,71 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży w czerwcu. Tylko 92 tys. egz. „Gazety Wyborczej” - najmniej w historii

54 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja
Jeszcze jedna kadencja PiS i znikną z rynku. A PiS kolejne wybory wygra bo w Polsce opozycja to jest jeszcze większy dowcip niż sprzedaż Wyborczej.
odpowiedź
User
najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”
Nic tak nie cieszy Polaków, jak spadki "GW" i Agory. Tak trzymać!
odpowiedź
User
MatkaPolka
Ile Fakt stracił? Z wykresu też wynika, że sporo. Plus jaka jest sprzedaż GW w abonamencie cyfrowym, Wirtualne Media? :) A jaka innych wydawnictw?
odpowiedź