YouTube z 26 mln polskich użytkowników, mocno w górę Vimeo (TOP serwisów wideo)
Wśród serwisów wideo w polskim internecie zdecydowanym liderem pozostaje YouTube. Duży wzrost zanotowało Vimeo, a spore spadki - sekcje wideo na WP.pl i Interii oraz Zaq2.pl.
Przeglądarkową odsłonę YouTube’a w kwietniu br. odwiedziło 21,48 mln polskich internautów, co dało 73,58 proc. zasięgu. Licząc z jego aplikacją mobilną, YouTube zanotował 25,96 mln polskich użytkowników i 88,9 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
YouTube w wersji przeglądarkowej miał prawie cztery razy więcej użytkowników niż sekcja wideo na CDA.pl, na którą zajrzało 5,53 mln użytkowników, co przełożyło się na 18,95 proc. zasięgu. Z kolei Vider.info zanotował 2,18 mln odwiedzających i 7,48 proc. zasięgu.
W zestawieniu są działy wideo dwóch portal horyzontalnych. Na WP.pl taka sekcja miała 1,86 mln użytkowników i 6,37 proc. zasięgu, a na Interii - 265 tys. użytkowników i 0,91 proc. zasięgu.
Oprócz YouTube’a w rankingu są dwie inne globalne witryny. Vimeo.com odwiedziło 1,09 mln polskich internautów (co dało 3,73 proc. zasięgu), a Dailymotion.com - 762 tys. użytkowników (2,61 proc. zasięgu). Natomiast Zaq2.pl zanotował 752,3 tys. odwiedzających i 2,58 proc. zasięgu.
Miesiąc do miesiąca przeglądarkowy YouTube zanotował spadek liczby polskich użytkowników o 62,2 tys. (0,3 proc.).
Więcej straciły trzy inne serwisy. Na Vider.info ubyło 131,5 tys. internautów (5,7 proc.), w dziale wideo WP.pl - 136,1 tys. (6,8 proc.), a na Zaq2.pl - 159,4 tys. (17,5 proc.). Natomiast sekcja wideo Interii zanotowała spadek o 88,1 tys. odwiedzających (24,9 proc.).
Za to Vimeo.com osiągnęło wzrost o 454,2 tys. użytkowników (to aż 71,7 proc. w górę). Dział wideo CDA.pl zyskał 40,8 tys. internautów (0,7 proc.), a Dailymotion.com - 51,8 tys. (7,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: YouTube z 26 mln polskich użytkowników, mocno w górę Vimeo (TOP serwisów wideo)