Koniec zdjęć do filmu TVP o Zenku Martyniuku. Kinowa premiera 14 lutego (pierwszy teaser)
Zakończyły się zdjęcia do filmu „Zenek”, który w całości produkuje Telewizja Polska. Kinowa premiera produkcji jest wyznaczona na piątek, 14 lutego 2020 roku.
„Zenek” to opowieść pokazująca prawdę o fenomenie muzyki disco polo i o tym, że warto mieć marzenia. Inspiracją do filmu stała się biografia Zenona Martyniuka, chłopaka z podlaskiej wsi, który spełnia swoje wielkie marzenie, by dawać ludziom radość poprzez muzykę i śpiew. Film ukazuje drogę Martyniuka do ogromnego sukcesu, który osiągnął dzięki uporowi i ciężkiej pracy, zyskując miano króla muzyki disco polo.
Film pokazuje postać Zenona Martyniuka, który już jako nastolatek zakochany był w muzyce disco lat osiemdziesiątych. W karierze muzycznej wspiera go wujek - zawodowy muzyk. To dzięki jego zaangażowaniu Zenon Martyniuk po raz pierwszy staje przed publicznością, to on jest jego nauczycielem, który udziela mu pierwszych, cennych wskazówek oraz rozwija jego wrażliwość i miłość do muzyki. Kazik, jego najbliższy przyjaciel i romskie środowisko, w którym wzrastał Martyniuk kształtują jego muzyczny styl.
W roli młodego Zenona Martyniuka wystąpił Jakub Zając (młody Florian ze „Stulecia Winnych”), a dorosłego - Krzysztof Czeczot („Dziewczyny ze Lwowa”, „Pitbull”). Żonę piosenkarza zagrała Klara Bielawka.
Reżyserem filmu jest Jan Hryniak, a autorem scenariusza - Marta Hryniak.
Prace na planie filmu trwały dwa miesiące, zaczęły się pod koniec października. Zdjęcia realizowane były głównie na Podlasiu: w Bielsku Podlaskim oraz w rodzinnej miejscowości Martyniuka - Gredele. Początkowo film miał się nazywać „Życie to są chwile”, czyli tak jak jedna z piosenek Zenona Martyniuka.
Kinowa premiera „Zenka” odbędzie się 14 lutego 2020 roku. Film trafi do dystrybucji w roku 50. urodzin Zenona Martyniuka oraz w 30-lecia jego kariery solowej.
„Zenek” to pierwsza samodzielna produkcja Telewizji Polskiej, która planuje realizować więcej dużych pełnometrażowych filmów ze własnym zakresie.
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
Przychody TVP z emisji reklam w ub.r. wyniosły 791,41 mln zł, co wobec 700,97 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 12,9 proc. Procentowo jeszcze bardziej zwiększyły się wpływy ze sponsoringu - o 23,3 proc. do 120,46 mln zł, co wynika m.in. z tego, że w ub.r. TVP transmitowała piłkarskie mistrzostwa świata i zimowe igrzyska olimpijskie.
Dołącz do dyskusji: Koniec zdjęć do filmu TVP o Zenku Martyniuku. Kinowa premiera 14 lutego (pierwszy teaser)
boli Cię pipa?