Zwolnienia w biurze reklamy Polsat Media. Odchodzą dyrektorzy z Interii
Zatrudnienie w Polsat Media (Grupa Cyfrowy Polsat), do którego z początkiem października włączono dział handlowy Interii, zostało zmniejszone o 23 etaty. Z firmą rozstają się m.in. Robert Biegaj i Radosław Baran, którzy w dziale handlowym Interii pełnili funkcje dyrektorskie.
Polsat Media w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl uzasadnił, że redukcja zatrudnienia została przeprowadzona „w celu optymalizacji zadań i parametrów biznesowych po połączeniu obydwu biur reklamy”.
Firma nie sprecyzowała, czy pożegnano się przede wszystkim z dotychczasowymi pracownikami działu handlowego Interii czy Polsat Media.
Podała natomiast, że rozstała się z Robertem Biegajem, który był szefem działu handlowego Interii, oraz Radosławem Baranem, który pełnił w dziale funkcję dyrektora ds. sprzedaży agencyjnej.
Telewizja Polsat w lipcu sfinalizowała kupno Grupy Interia od Grupy Bauer za 422 mln zł. Równocześnie zarządu Interii z ramienia nowego właściciela dołączył Adam Nowe, prokurentem został Norbert Walkiewicz, a członkami rady nadzorczej: Zygmunt Solorz, Tobias Solorz, Piotr Żak, Maciej Stec i Stanisław Janowski.
Z początkiem października Polsat Media przejął obsługę sprzedażową oferty reklamowej Interii, a do jego zespołu dołączyli pracownicy jej działu handlowego. Według badania Mediapanel w październiku br. serwisy i aplikacje Grupy Cyfrowy Polsat (z uwzględnieniem tych należących wcześniej do Interii) odwiedziło 19,76 mln internautów, co dało 68,2 proc. zasięgu.
Polsat Media w zakresie sprzedaży oferty reklamowej obsługuje nie tylko kanały telewizyjne i serwisy internetowe Polsatu, lecz także zewnętrznych nadawców, m.in. Kino Polska TV, grupę 4fun Media, A+E Networks, BBC Worldwide i AMC Networks. W ub.r. spółka zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 1,1 proc. do 212,36 mln zł oraz zysku ze 152,7 do 149,31 mln zł. 86,7 proc. jej przychodów pochodziło od klientów zewnętrznych.
W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrost przychodów o 3,8 proc. r/r do 3 mld zł i kosztów operacyjnych o 2,4 proc. do 2,49 mld zł, dzięki czemu jej zysk netto poszedł w górę z 236,5 do 345 mln zł. Liczba sprzedanych przez holding usług telefonii mobilnej w modelu abonamentowym zwiększyła się o 7,9 proc.
Dołącz do dyskusji: Zwolnienia w biurze reklamy Polsat Media. Odchodzą dyrektorzy z Interii