Facebook z 4 mln użytkowników, GG liderem aplikacji
Z Facebooka korzystało w styczniu ponad 4 mln polskich internautów – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Natomiast w nowej kategorii obejmujące wszystkie aplikacje internetowe zdecydowanie najpopularniejszy jest komunikator Gadu-Gadu.
Serwisy Grupy Google odwiedziło w styczniu 2010 roku prawie dokładnie 16 mln polskich internautów, czyli o ponad 200 tys. więcej niż miesiąc wcześniej, przez co zyskały one 1, 26 proc. swojego zasięgu. Na drugim miejscu pozostały witryny Onet.pl, natomiast z trzeciej na szóstą pozycję spadły strony Grupy Allegro, które zanotowały prawie 100 tys. mniej użytkowników niż w grudniu, podczas gdy wyraźnie wzrosła popularność serwisu nasza-klasa.pl (o prawie 400 tys. real users) oraz witryn Wirtualnej Polski (o 340 tys. real users) i Gazeta.pl (o ponad 470 tys. real users).
Wzrosty liczby użytkowników przeważają również w pozostałej części zestawienia – wyjątkami od tej tendencji są strony GG Network (prawie 100 tys. mniej real users niż w grudniu) i Inforu (ponad 300 tys. mniej real users). W zestawieniu zadebiutował Facebook, który w porównaniu do grudnia zyskał prawie milion użytkowników.
Wśród witryn objętych – częściowo lub całkowicie – audytem site-centric trzy czołowe grupy stron zwiększyły swój zasięg o 300-500 tys. real users. Nieznaczna zmiana metodologii wyznaczającej to zestawienie sprawiła, że serwisom Grupy Allegro.pl zaliczono cały ruch i awansowały one z ósmego na czwarte miejsce.
Zasięgi google.pl i onet.pl zwiększyły się w porównaniu do grudnia po mniej więcej 1,5 proc. Również google.com zyskało na popularności, dzięki czemu wróciło na trzecie miejsce, wyprzedzając nasza-klasa.pl. Natomiast wp.pl awansowała na piątą pozycję, spychając w dół allegro.pl. W zestawieniu, na dziewiętnastym miejscu, pojawił się facebook.com.
Zestawienie pod względem miesięcznej liczby odsłon zawężono do witryn objętych audytem site-centric, wskutek czego wypadły z niego Google i nasza-klasa.pl. Na pierwszym miejscu są strony z Grupy Allegro.pl, wyprzedzając serwisy Onet.pl i WP. Pozostałe witryny i grupy witryny nie przekroczyły poziomu 1,5 mld odsłon.
Ranking oparty na miesięcznym czasie spędzanym przez użytkowników również zawężono do witryn objętych audytem site-centric. W tym przypadku liderem zostały serwisy Onet.pl, natomiast pod względem średniego czasu przypadającego na każdego real usera najlepsze są strony WP.
Z kolei dotychczasowe zestawienie komunikatorów poszerzono na wszystkie aplikacje, a parametr real users zastąpiono wskaźnikiem „aktywne programy”. Dwa pierwsze miejsca utrzymały jednak Gadu-Gadu i Skype, które zanotowały podobne wyniki jak w grudniu 2009 roku. W czołówce zestawienia pojawiły się za to odtwarzacze multimedialne (Windows Media Player, Winami, Real Player) oraz radio internetowe Open FM i telewizja internetowa ipla.
Liczebność próby: N= 17 265. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych.
** Grupa Spolecznosci.pl składa się zarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytem site-centric; w niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części Grupy, które biorą udział w audycie site-centric.
*** aplikacja, której główną funkcją jest korzystanie z multimediów (materiałów audio i wideo) i która ma możliwość odtwarzania tych materiałów z internetu metodą strumieniową.
**** wskaźnik „aktywne programy” oznacza liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym
Dołącz do dyskusji: Facebook z 4 mln użytkowników, GG liderem aplikacji
?????????????