SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google używa 16 mln Polaków, 5 mln korzysta z Facebooka

W marcu wzrosły w Polsce zasięgi zdecydowanej większości dużych serwisów i grup witryn – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Natomiast mniej niż w poprzednich miesiącach zwiększyła się popularność Facebooka.

W marcu wszystkie największe serwisy i grupy witryn zanotowały wzrosty popularności w porównaniu do lutego- wynika najnowszych danych z badania Megapanel PBI/Gemius opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. Zasięg liderujących stron Google zwiększył się o ponad 400 tys. użytkowników i 0,75 proc. udziału w rynku. Onet.pl zyskał w porównaniu do lutego ponad 600 tys. real users, Nasza-klasa.pl – 400 tys., a Gazeta.pl – prawie 500 tys. Również niżej notowane serwisy odwiedziło więcej internautów niż miesiąc wcześniej.

W tej sytuacji tym bardziej zwraca uwagę, że Facebook, który ostatnio bardzo dynamicznie zyskiwał na popularności (po ponad 500 tys. real users z miesiąca na miesiąc), w marcu zanotował „tylko” niecałe 300 tys. użytkowników więcej niż w lutym. Jednak dzięki temu serwis przekroczył poziom 5 mln real users.

Ponieważ prawie wszyscy osiągnęli wzrosty popularności, w zestawieniu nie nastąpiły żadne duże przetasowania. Serwisy Microsoftu i Mozilli odwiedziło po ponad 1 mln użytkowników więcej niż w lutym, dzięki czemu tym drugim udało się wyprzedzić witryny GG Network. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1Grupa Google16 501 07393,07% 
2Grupa Onet.pl13 256 06274,76%tak
3nasza-klasa.pl11 810 88966,61% 
4Grupa Gazeta.pl11 705 55166,02%tak
5Grupa Wirtualna Polska11 447 79664,56%tak
6Grupa Allegro.pl11 287 25063,66%tak
7Grupa Interia.pl10 941 27461,71%tak
8youtube.com10 442 86758,90% 
9Grupa O2.pl10 028 56056,56%tak
10Grupa Wikipedia9 106 49351,36% 
11Grupa Microsoft7 544 28842,55% 
12Grupa Mozilla7 108 62140,09%tak
13Grupa GG Network6 390 04536,04% 
14facebook.com5 052 69728,50% 
15Grupa Polskapresse4 756 57726,83%tak
16Grupa Money.pl4 686 20726,43%tak
17Grupa Axel Springer4 245 49623,94%tak
18Grupa Infor4 192 41723,64%tak
19Grupa Pf.pl4 088 33623,06%tak
20dobreprogramy.pl3 970 88422,40%tak


Wśród serwisów objętych – częściowo lub całkowicie – audytem site-centric też przeważają wzrosty zasięgów. Małe przetasowania nastąpiły w dolnej połowie zestawienia: strony Axel Springer wyprzedziły witryny Infor, a serwisy Pf.pl – dobreprogramy.pl, a strony Pino.pl – witryny G+J Polska. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy
(real users)
audyt site-centric
1Grupa Onet.pl74,76%13 256 062tak
2Grupa Gazeta.pl66,02%11 705 551tak
3Grupa Wirtualna Polska64,56%11 447 796tak
4Grupa Allegro.pl63,66%11 287 250tak
5Grupa Interia.pl61,71%10 941 274tak
6Grupa O2.pl56,56%10 028 560tak
7Grupa GG Network36,04%6 390 045tak
8Grupa Polskapresse26,83%4 756 577tak
9Grupa Money.pl26,43%4 686 207tak
10Grupa Axel Springer23,94%4 245 496tak
11Grupa Infor23,64%4 192 417tak
12Grupa Pf.pl23,06%4 088 336tak
13dobreprogramy.pl22,40%3 970 884tak
14Grupa Pino.pl19,15%3 395 219tak
15Grupa G+J Polska19,01%3 370 855tak
16Grupa Murator18,42%3 265 852tak
17filmweb.pl18,38%3 259 506tak
18Grupa Media Regionalne18,23%3 231 751tak
19Grupa Pkt.pl17,80%3 155 626tak
20demotywatory.pl17,72%3 142 541tak


Wśród domen również wzrosty: google.com zyskało w porównaniu do lutego prawie 400 tys. użytkowników, onet.pl – 550 tys., a nasza-klasa.pl – 500 tys. W drugiej części zestawienia zumi.pl awansowało na 16. miejsce, wyprzedzając blogspot.com, natomiast dobreprogramy.pl wypadły z rankingu. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1google.pl15 705 99488,58% 
2onet.pl12 364 94069,74%tak
3nasza-klasa.pl11 810 88966,61% 
4google.com11 451 49064,59% 
5allegro.pl10 831 03861,09%tak
6wp.pl10 562 82459,57%tak
7youtube.com10 442 86758,90% 
8wikipedia.org8 940 82050,43% 
9interia.pl8 341 41047,05%tak
10gazeta.pl8 266 00646,62%tak
11mozilla.com7 052 83139,78% 
12microsoft.com6 601 36737,23% 
13facebook.com5 052 69728,50% 
14wrzuta.pl4 866 38527,45%tak
15o2.pl4 755 57526,82%tak
16zumi.pl4 755 03526,82%tak
17blogspot.com4 677 67726,38% 
18otomoto.pl4 254 22723,99%tak
19blox.pl4 205 41023,72%tak
20chomikuj.pl4 116 69523,22%tak


Serwisy Allegro.pl zanotowały prawie 500 mln odsłon więcej niż w lutym, a strony Onet.pl i Wirtualnej Polski – więcej po ok. 170 mln. Z drugiej strony w witrynach Spolecznosci.pl wykonano 20 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej i spadły one o dwa miejsca w zestawieniu. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)witryny objęte audytem site-centric
1Grupa Allegro.pl5 757 882 21511 287 250tak
2Grupa Onet.pl3 659 055 94713 256 062tak
3Grupa Wirtualna Polska2 494 667 55811 447 796tak
4Grupa Interia.pl1 330 169 75510 941 274tak
5Grupa O2.pl1 253 248 12910 028 560tak
6Grupa Gazeta.pl1 092 822 76111 705 551tak
7Grupa Spolecznosci.pl1 026 132 1272 826 295tak **/***
8demotywatory.pl415 954 8233 142 541tak
9Grupa G+J Polska362 613 0173 370 855tak
10poszkole.pl266 320 7471 829 310tak


Serwisy Onet.pl prowadzą zarówno jeśli chodzi o łączny czas spędzany w nich przez internautów, jak i średni okres przypadający na każdego użytkownika. Pod tym pierwszym względem zyskały one prawie 5,5 mln godzin w porównaniu do lutego, a pod tym drugim – ponad 9 minut. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)audyt site-centric
1Grupa Onet.pl79 902 556,9006:01:3913 256 062tak
2Grupa Wirtualna Polska67 827 003,2405:55:3011 447 796tak
3Grupa Allegro.pl59 591 883,9205:16:4611 287 250tak
4Grupa Interia.pl41 203 672,5603:45:5710 941 274tak
5Grupa O2.pl34 377 729,7303:25:4110 028 560tak
6Grupa Gazeta.pl22 889 941,3901:57:2011 705 551tak
7demotywatory.pl10 654 689,6103:23:263 142 541tak
8Grupa Spolecznosci.pl10 034 702,3503:33:022 826 295tak **/***
9Grupa GG Network9 626 486,7401:30:236 390 045tak
10Grupa Spilgames6 419 320,3902:15:162 847 358tak
11Grupa Eska3 342 778,5303:00:181 112 396tak
12poszkole.pl2 971 963,0001:37:291 829 310tak
13grono.net2 668 535,5501:27:461 824 147tak
14Grupa Eurozet2 492 047,7204:06:59605 410tak
15Grupa G+J Polska2 401 051,4300:42:443 370 855tak
16Grupa TVN2 089 459,1000:46:252 701 401tak
17joemonster.org1 911 453,9001:22:391 387 675tak
18Grupa Polskapresse1 787 142,1800:22:334 756 577tak
19filmweb.pl1 619 050,6100:29:483 259 506tak
20Grupa Media Regionalne1 256 253,0900:23:193 231 751tak


Gadu-Gadu zyskało co prawda ponad 70 tys. real users w porównaniu do lutego, ale straciło 0,28 proc. zasięgu. Natomiast Skype zanotował wzrost liczby użytkowników o ponad 100 tys. i awansował na drugie miejsce, wyprzedzając Windows Media Player. Zasięg ipli zdecydowanie przekroczył 2 mln real users. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp.nazwazasięgaktywne programy****audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu39,17%6 944 369tak
2Komunikator Skype27,43%4 863 378 
3Windows Media Player26,81%4 754 034 
4Winamp18,03%3 196 617 
5Ipla13,27%2 353 555 
6OpenFM8,02%1 422 660 
7RealPlayer4,16%737 919 
8Aplikacja Google Desktop3,64%645 878 
9Komunikator Windows Live Messenger3,08%546 063 
10Komunikator Tlen.pl2,98%528 271tak
11QuickTime1,71%302 387 
12Google Earth1,55%275 648 
13VLC media player1,31%233 150 
14BestPlayer1,10%195 638 
15iTunes1,09%192 599 
16Komunikator AQQ0,76%135 515tak
17AIMP0,27%47 716 
18GOM Player0,22%38 126 
19Czytnik RSS Paseczek0,20%35 126 
20Last FM0,19%33 311 


 


Liczebność próby: N= 16 231. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* W zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych.

** Grupa Spolecznosci.pl składa się zarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytem site-centric.

*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części Grupy, które biorą udział w audycie site-centric.

**** Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Dołącz do dyskusji: Google używa 16 mln Polaków, 5 mln korzysta z Facebooka

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
brawo fotka.pl - coraz lepsze wyniki, z miesiąca na miesiąc .... ;):):)
odpowiedź
User
U5zCsv crxqyuiazkxo, [url=http://bhkkkgqyynod.com/]bhkkkgqyynod[/url], [link=http://kaowlrycdhtz.com/]kaowlrycdhtz[/link], http://jpcybqgitmna.com/
U5zCsv crxqyuiazkxo, [url=http://bhkkkgqyynod.com/]bhkkkgqyynod[/url], [link=http://kaowlrycdhtz.com/]kaowlrycdhtz[/link], http://jpcybqgitmna.com/
odpowiedź