IIBR oferuje badania procesu komunikacji marketingowej
Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) rozszerza swoją ofertę badań komunikacji marketingowej i reklamowej.
IIBR oferuje nowe narzędzia, których celem jest wspieranie całego procesu rozwoju produktu lub marki – od wczesnego etapu pracy nad ideą kreatywną po ocenę skuteczności kampanii reklamowej, w szczególności kampanii internetowych.
"U podstaw wprowadzenia na rynek nowych narzędzi leżało holistyczne podejście do badania procesu komunikacji na każdym jego etapie. Obecnie koncentrujemy się na badaniach innowacji i komunikacji. Chcemy towarzyszyć klientom w procesie eksploracji, rozwoju innowacji oraz zarządzania produktem lub marką" – mówi Barbara Krug, business development director w IIBR.
Portfolio badań komunikacji marketingowej IIBR składa się z kilku elementów. Na etapie wyboru i opracowania idei kreatywnej, instytut stosuje szereg badań jakościowych realizowanych zarówno online, jak i metodami tradycyjnymi. Do pre-testów kreacji wykorzystywane są ilościowe testy DIAGNOS, dedykowane poszczególnym kanałom mediów: telewizji (DIAGNOScopy), internetowi (DIAGNOSweb), prasie (DIAGNOSprint) oraz outdoorowi (DIAGNOSoutdoor). Optymalizacji kampanii internetowej służy narzędzie Ad@Optima, a ocena skuteczności kampanii internetowej w oderwaniu od innych mediów realizowana jest za pomocą NetEffect. Z kolei AdverTrack to kompleksowa ocena skuteczności kampanii zintegrowanej.
IIBR twierdzi, że unikalną cechą badań komunikacji prowadzonych przez instytut jest możliwość wyjścia poza deklaracje respondentów. Przykładowo mogą być porównywane odpowiedzi badanych mających kontakt z różnymi wersjami reklam w danej kampanii czy odwiedzających konkretne strony internetowe. Jako kolejną zaletę swoich badań IIBR wskazuje na możliwość wykorzystywania w analizach dwóch źródeł informacji – pochodzących z systemów badawczych Gemius "twardych danych" dotyczących zachowania użytkowników w sieci oraz danych z badań ankietowych realizowanych metodą CAWI.
"IIBR jako jedyna firma badawcza w Polsce wprowadziła nowy paradygmat badań oparty o ideę zwaną 'Two Rivers' albo 'Two Flows' i ma możliwość oferowania produktów badawczych integrujących te dwa źródła wiedzy o respondentach. To nie tylko nasza przewaga konkurencyjna. W ten sposób wyznaczamy nowe trendy w badaniach rynku" - mówi Jarosław Pawlak, prezes zarządu IIBR.
Dołącz do dyskusji: IIBR oferuje badania procesu komunikacji marketingowej