Kiczowate reklamy krakowskiego dewelopera hitem Facebooka (wideo)
Spoty reklamowe deweloperskiej firmy GL Development, promujące nową inwestycję tej firmy w Krakowie i mieszkania na sprzedaż w ciągu doby miały łącznie blisko 600 tys. wyświetleń. I masę komentarzy - zarówno krytycznych, jak i tych z pochwałami.
W środę po południu na profilu firmy GL Development z Krakowa, która zajmuje się realizacją inwestycji deweloperskich w Krakowie i w Małopolsce, zamieszczono dwa różne spoty promujące nowe mieszkania w ofercie.
W pierwszym, trwającym 90 sek. pokazano młodego chłopaka- studenta, który prosi najpierw matkę, a potem ojca o kilkaset złotych na akademik. Gdy słyszy to ojciec, zdenerwowany rani się piłą, przy której pracuje i tryska krew. W tym momencie film zostaje przerwany i na ekranie pojawia się starszy mężczyzna, który mówi: „a mogłeś kupić mieszkanie” i zaczyna opowiadać o ofercie GL Development.
W drugiej reklamie, która trwa 2 minuty pokazano młodych: mężczyznę i kobietę, którzy poznali się w dyskotece i przyjechali do mieszkania chłopaka uprawiać seks. Gdy zaczynają się przytulać, zza ściany słychać modlitewne śpiewy starszych pań. Roznegliżowana kobieta wybiega, a za nią chłopak ubrany jedynie w bokserki – wtedy z drugiego pokoju spoglądają na niego zgorszone, starsze panie. I znów scena zostaje przerwana, pojawia się jak w pierwszym spocie - starszy pan, mówiący „a mogłeś kupić mieszkanie”.
W czwartek wieczorem pierwszy spot miał ponad 175 tys. wyświetleń, a drugi - ponad 395 tys. Udostępniono je łącznie ponad 2 tys. razy, równie tyle miały razem polubień.
Idziemy do Ciebie?Posted by GL Development - Inwestycja w Krakowie, ul. Obrońców Krzyża on 3 luty 2016
Oba spoty wywołały ogromną dyskusję w sieci – komentarzom nie było końca, zwłaszcza pod reklamą z młodą parą uprawiającą seks. Jedni ją chwalili, inni ostro krytykowali.
Maciej Gortat napisał: „admin chyba nie nadąża z repostowaniem. Zasięg zbudowaliście lepszy niż z płatnej kampanii. Ja myślę, że to był przemyślany viral...”, Gość od Reklamy dodał: „Gratuluje, chyba efekt viralowy osiągnięty”. „Czy tylko mi się podobało? Przaśne ale całkiem fajne. Stare baby zawodzące za ścianą mistrzostwo !” - skomentował Lech Figielski. Adrian Strzelecki „Celowe jak w banku, rozgłos zdobyli po mistrzowsku”, Karol Zdunek: „wróżę waszym reklamom większą popularność niż tym z murzynen w spotach Old Spice'a” , Jacek Gabis „fajna i kreatywna reklama ^^ dobra robota agencji która ją robiła, w miarę nietypowe podejście do tematu”, Kamil Strumidło: „Może być chamska i debilna, ale w ciągu 17 godzin obejrzało ją ponad 58 tysięcy ludzi. Dlatego nie mówcie, że jest nieprofesjonalna”.
Akademik czy Mieszkanie?Posted by GL Development - Inwestycja w Krakowie, ul. Obrońców Krzyża on 3 luty 2016
Pojawiły się też krytyczne opinie: Joanna Strasz „Jak poziom inwestycji taki jak reklamy to gratuluję każdego debila który się skusi”; Halldor Jacobson: „Ta reklama ma potężną moc antyreklamy ...”; Ludek Bugała: „jak oszczędzacie na reklamie, że jest tak żenująca, to boję się o jakość tych mieszkań”. A jedna z internautek tak te komentarze podsumowała: „Ludzie nie ogarniają że ten kicz jest zamierzony”.
Dołącz do dyskusji: Kiczowate reklamy krakowskiego dewelopera hitem Facebooka (wideo)