Mobilna przeglądarka Brave będzie blokować automatycznie agresywne reklamy
Brendan Eich, twórca języka programowania JavaScript i były szef Mozilli, pracuje nad przeglądarką Brave, która ma pogodzić interesy internautów i wydawców. Brave będzie blokowała domyślnie agresywne reklamy, wyświetli jednak banery i filmy, które nie spowalniają działania stron i nie drażnią użytkowników.
Brendan Eich jest szefem założonego przez siebie startupu Brave Software, który jest w trakcie prac nad nową mobilną przeglądarką znajdującą się obecnie we wczesnej fazie rozwoju.
W założeniach przeglądarka Brave będzie domyślnie blokowała reklamy wyświetlane na stronach internetowych. Eich wyjaśnia jednak, że opracowywane rozwiązanie ma być kompromisem pomiędzy komfortem surfowania w sieci a interesami wydawców i reklamodawców, którzy z powodu blokowania reklam w sieci tracą miliardy dolarów.
Według zapowiedzi Brave będzie blokował jedynie agresywne reklamy zakłócające użytkownikom dostęp do stron internetowych, a także inne oprogramowanie zbierające dane na temat internautów. Eich zaznacza, że przeglądarka będzie dopuszczała wyświetlanie treści reklamowych przygotowanych z myślą o ich przyjaznym dla użytkowników charakterze oraz takie, które nie zbierają informacji o odbiorcach dla zewnętrznych firm.
Brave Software podkreśla, że pierwsze testy przeglądarki wskazują, iż zastosowany w niej system blokowania agresywnych reklam w istotny sposób przyspiesza otwieranie stron internetowych oraz ergonomię korzystania z nich. Wpływa braku reklam na stronach na prędkość ich działania potwierdziły też w ub.r. testy zrealizowane dla serwisu Wirtualnemedia.pl.
Eich zaznacza, że w odróżnieniu od stosowanych dzisiaj w adblockerach rozwiązań w przeglądarce Brave nie będzie tak zwanej „białej listy” zawierającej wydawców wykluczonych z blokowania reklam. Algorytm przeglądarki będzie na bieżąco oceniał jakość reklam na danej stronie i dopuszczał wyświetlanie tych, które spełniają kryteria.
Na razie nie wiadomo kiedy przeglądarka Brave miałaby pojawić się na rynku, jej próbna wersja nie jest też powszechnie dostępna - mogą ją wypróbować jedynie użytkownicy, którzy zarejestrują się na stronie Brave Software. Trzeba zaznaczyć, że Brave Software nie jest pierwszym producentem z własnym pomysłem na przeglądarke blokującą reklamy. W ub.r. na rynku pojawiła się przeglądarka Adblock Browser zbudowana przez firmę Eyeo, producenta aplikacji Adblock Plus. Oparta na silniku Firefoksa przeglądarka z definicji blokuje wszystkie reklamy pojawiające się na stronach internetowych.
Dołącz do dyskusji: Mobilna przeglądarka Brave będzie blokować automatycznie agresywne reklamy