W Polsce…" />

WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Efekt "Underdog"

Efektem "Underdog" nazywamy przenoszenie przez wyborców głosów na wyraźnie słabszego kandydata. Zjawisko typowe dla amerykańskiego marketingu politycznego. W sprzyjających warunkach może doprowadzić nawet do niespodziewanej wygranej pozornie słabego pretendenta.

W Polsce z takim zjawiskiem mieliśmy do czynienia w I turze wyborów prezydenckich w 1990 roku, gdy nieznany kandydat Stan Tymiński niespodziewanie uzyskał bardzo wysokie poparcie.
Zjawiskiem odwrotnym jest efekt "Bandwagon".
Wikipedia

*

*

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

Gorące informacje

Praca.Wirtualnemedia.pl

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ